Nume echipă: Impact After School Special

Nume organizația gazdă: Fundația Noi Orizonturi

Valoarea finanțării: 2.990 lei

Povestea proiectului: Sa incepem cu inceputul. De ce zilele elevilor info? De unde a venit ideea? Pai in urma cu 4-5 ani in liceul nostru se desfasurau zilele scolii unde erau tot felul de probe sportive, concursuri de cultura generala si activitati pur si simplu distractive. Aceste zile ale elevilor s-au scurtat din ce in ce mai mult pe parcursul anilor, pana cand acum 3 ani au disparut cu totul. Asa ca am identificat nevoia, elevii vroiau zilele scolii dar profesorii erau prea enervati de saptamana altfel pentru a face si altceva nonformal. Deci noi din clubul impact am inceput anul trecut sa readucem zilele scolii.

Prima editie a fost un succes dar la cea de a 2 a ne-am lovit de un obstacol imens. Nu aveam participant. Profesorii din scoala noastra le-au spus elevilor sa nu vina la scoala in saptamana altfel si desi am incercat sa ii chemam noi, unii erau plecati, altii pur si simplu lenesi sau nepasatori. Totusi nu ne-am dat batuti si dupa multe dezbateri si remodelari ale orarului am reusit sa facem majoritatea activitatilor, cu un numar restrains de participant dar care s-au simtit bine alaturi de noi. Dupa ce am impartasit si cu restul colegilor de la scoala activitatile pe care le-au pierdut din cauza lenei am primit raspunsuri de genul: "ce rau imi pare ca nu am venit", "of daca nu eram la tara", "la anul vin sigur".

Aceste lucruri ne-au motivat sa mergem mai departe cu proiectul si sa lucram din timp ca anul viitor sa nu mai lipseasca elevii. In concluzie,nu putem declara proiectul un succes rasunator, dar cu siguranta a fost o experienta placuta pentru toti participantii si cu siguranta o experienta din care vom invata multe.

Nume echipă: Viața de liceu

Nume organizația gazdă: Asociaţia de Sprijin a Activităţii Inspectoratului școlar Judeţean Cluj

Valoarea finanțării: 3.000 lei

Povestea proiectului: Am dorit să realizăm numărul al cincilea al revistei ''Viaţa de Liceu'' în primul rând, pentru a promova din nou accesul la informaţie. De asemenea, înfiinţarea acestei reviste a pornit de la faptul că elevii clujeni nu au o sursă stabilă şi sigură de informare, atât în legătură cu probleme educaţionale care îi influenţează în mod direct, cât şi cu proiectele, evenimentele şi acţiunile desfăşurate în municipiul Cluj-Napoca, acestea fiind făcute întocmai pentru beneficiul lor. "Viaţa de liceu" este un proiect care urmăreşte să faciliteze elevilor clujeni accesul la informaţie.

Proiectul care se derulează din 15 februarie 2014 doreşte să îşi atingă obiectivele prin intermediul acestei reviste care e distribuită gratuit elevilor clujeni şi prin platforma on-line, care are acelaşi caracter informativ precum cel al revistei. Redacţia revistei este formată din cinsprezece elevi aleşi în urma unei campanii de recrutare, care ţin şedinţele în sediul lor din incinta liceului ''Nicolae Bălcescu'', pe lângă aceştia un elev se ocupă de corectarea materialelor. Revista are până în prezent 5 numere de succes. Ultimul număr a fost finanţat de YouthBank şi a fost un adevărat succes, elevii din mai multe licee find mulţumiţi de aspect, de articole şi temele abordate, fiind şi mai nerăbdători pentru următorul.

Acest proiect este important pentru comunitatea clujeană, deoarece cu ajutorul lui încercăm să culturalizăm liceenii, să-i provocăm să citească subiecte pe placul lor şi dorim să ajutăm comunitatea clujeană să profite de accesul la informaţie. Noi, ca şi echipa organizatoare al acestui proiect, dorim că revista să fie publicată de-a lungul întregului an 2015 (de la 15.02.2015 până la 15.02.2016), o dată pe luna, aici fără să includem şi lunile vacanţei de vara (iulie şi august).

Cu ajutorul partenerilor noştri, încercăm să tipărim lunar un număr de 700-1000 de exemplare ale revistei, acestea urmând a fi distribuite în mod gratuit prin şcolile municipiului. Revista include articole ce vor acoperi cele cinci arii de interes hotărâte de către CJE Cluj (Divertisment, Educaţie, Cultural, Voluntariat şi Sport).

Nume echipă: Consiliul Județean al Elevilor Cluj 3

Nume organizația gazdă: Asociația de Sprijin a Activităților ISJ CLUJ

Valoarea finanțării: 2.850 lei

Povestea proiectului: Treasure Hunt este un proiect organizat în cadrul Zilelor Elevului Clujean în data de 8 aprilie 2015. Acest proiect a reunit peste 90 de elevi atât în organizarea sa cât și în competiția propriu-zis. Elementul de noutate pe care l-a adus această vânătoare de comori a fost faptul că elevii au avut ocazia să aleagă traseul pe care colegii lor din diverse școli l-au urmat, reușind să atingă sfere de interes de domenii diferite (cultural, social, istoric, recreativ, sportiv, economic). Activitatea s-a desfășurat pe parcursul a două ore, iar echipele concurente s-au plimbat, sau mai degrabă au fugit prin Cluj, elucidând ghicitori, răsunzând la întrebări și efectuând diverse task-uri plini de entuziastm. La sfârșitul întrecerii, toate echipele s-au strâns în Q-caffee într-o atmosferă veselă, unde au fost împărțite premiile. Premierea propriu-zisă, când s-au înmânat cupele a avut loc la Casa de Cultură a Studenților vineri, 10 aprilie 2015, fiind invitați pe scenă de către Bob Rădulesc, bine-cunoscut pentru aparițiile sale în televiziune.

Nume echipă: M25

Nume organizația gazdă: CEVA

Valoarea finanțării: 3.000 lei

Povestea proiectului: Totul a început cu o intrebare: "Ce se întâmplă dacă tradițiile dispar? Ce ne rămâne?" . Am realizat că tradițiile, folclorul, sunt ceea ce ne defines ca și entitate, ca și popor. Iar într-o lume a materialului, superficialului, ne înepărtăm tot mai mult de ceea ce ne definește. Și chiar dacă această evoluție este una care este normal sa aibă loc, însă ne stă în putere să ne păstrăm identitatea. Și știm că ne-ar fi extreme de greu să convingem lumea să revină la iie și la portul popular, dar dacă am adapta-o? Dacă am face-o cool? Dacă nu ar fi doar "Iie", ci "Iie Urbană".

Pornind de la aceste întrebări am pus pe picioare proiectul "Iie Urbană". Și cum am putea să promovăm mai bine un concept de cât prin artă, de această dată, arta fotografică! Dacă în primă fază ne-am dorit să convingem oamenii să se fotografieze cu ii ape stradă, în final am realizat că există metode care să aibă un impact mai mare, asupra unei mai mari mase de personae. Așa am hotărât ca "Iia Urbană" să fie de fapt, o pancartă în formă de iie, pe care oamenii să scrie de ce iubesc tradițiile și doar mai apoi să se fotografieze cu ea.

Astfel, cu noua metodă de "atac" am reușit să convingem peste 100 de personae să "poarte iia". Dar acesta este doar începutul, urmează o vară lungă, în care ne propunem ca 1000 de personae să o poarte. Și la fel de multe să participle la activitățiile din cadrul proiectului, precum evenimentul "Pictează iia" care a adunat peste 300 de persoane în jurul "cărții noastre de colorat".
Tot ce putem spune este că în vara asta, pe străziile Clujului, "o să se poarte ia"!

Nume echipă: Graffitimodeling

Nume organizația gazdă: Bodean Mihaela

Valoarea finanțării: 2.780 lei

Povestea proiectului: Ideea acestui proiect ne-a venit de la faptul că doream ca să cream un proiect creativ, prin care totodată să îmbunătăţim relaţia dintre liceenii români si maghiari, deoarece acestia nu prea mai ţin legătura, evenimentele in care ei au ocazia de a socializa fiind foarte putine. Prin termenul creativ ne-am gândit la ceva care să cuprindă arta, adică desenul, de aceea am ales să desenăm cu graffitti. Pentru a îmbunătăţi această idee, am ales desenatul pe rochii cu graffitti. Astfel, rochiile nu sunt unele obişnuite, ci unele create special, cusute şi vopsite de noi.

Am ales ca participanţii la acest proiect să fie modele şi designeri din diferite licee din Cluj. Modelele au fost selectate prin intermediul unei şedinţe foto, iar designerii- pe baza unui desen creat de acestia. Modelarea rochiilor s-a realizat cu 6 ore înaintea evenimentului, la Liceul Teoretic Báthory István, unde au sosit designerii pentru a desena/picta pe rochii. La finalizarea rochilor au sosit şi modelele, care au fost machiate şi aranjate la faţa locului.

Evenimentul s-a desfăşurat pe un podium amenajat cu un material, pe care modelele au defilat in cadrul unei prezentări de modă. Pe de altă parte, am creat nişte decoraţiuni concepute de echipa noastră. Totodată, am organizat şi un bufet suedez pentru participantii la eveniment, creand, astfel, o ocazie in plus pentru socializare.

Page 1 of 2

Aplica la fondul YB