Avem câteva etape principale. Mai întâi, cea de recrutare și selecție, prin intermediul căreia ne înnoim echipa în fiecare an. Aceasta etapă presupune promovarea programului în licee în vederea primirii aplicațiilor și selecției noilor membri, realizată de către actuala echipă, în urma interviurilor și a unei sesiuni de evaluare în grup a candidaților. După ce s-a format noua echipă, aceasta participă la o serie de traininguri care au ca scop pregătirea membrilor pentru celelalte etape.

Apoi urmează etapa de strângere de fonduri. Exista o anumită sumă pe care trebuie să o strângem, ținând cont de indicatorii stabiliți la nivel național și de suma mobilizată în anul anterior. Modalitatea prin care strângem banii respectivi rămâne la decizia noastr. Avem mecanisme tradiționale de strângere de fonduri, precum organizarea de evenimente (evenimente sportive, cine VIP, concerte, petreceri tematice) sau vânzarea de felicitări companiilor, dar putem oricând să venim cu idei noi.

Odată ce am strâns banii, continuăm cu etapa de acordare de granturi (adică etapa de Grant Making). Mai exact, promovăm concursul de acordare de fonduri și încurajăm liceenii să aplice cu un proiect pe care noi sa il finanțăm. Dupa ce se termină perioada de aplicare, ne întalnim, discutăm fiecare proiect, luăm interviuri echipelor care au aplicat și apoi, bazându-ne pe niște criterii clare și obiective, dăm note proiectelor. În urma acordării notelor obținem un clasament și primele proiecte, în limita sumei pe care o avem la dispoziție, primesc finanțare.

Monitorizăm proiectele finanțate pentru a ne asigura că totul merge bine și le acordăm ajutorul nostru echipelor de proiect, iar apoi sărbătorim finalul anului.

Orice licean motivat, care locuiește în unul din orașele în care se desfășoara programul și care își dorește să fie schimbarea din jurul lui și să devină lider al comunității. Pentru a intra în echipă, trebuie, înainte de toate, să îți dorești să te dezvolți și să ne arăți că ești responsabil, cu spirit de echipă, motivat și dornic să te implici. Restul aptitudinilor ți le vei dezvolta în cadrul programului.

Pe lângă diploma de voluntariat, care iți va de mare folos, vei dobândi experiență, vei învăța "de toate", de la cum să iei un interviu, până la cum să te adresezi unor persoane cu funcții importante, lucruri pe care le vei folosi pentru tot restul vieții.

În plus, îți vei dezvolta o rețea incredibilă de prieteni și de persoane resursă.

Ne întâlnim de câte ori este nevoie, în funcție de etapa în care ne aflăm, dar, în medie, ținem câte o ședință în fiecare săptămână după orele de curs sau în weekend. Vor fi perioade mai aglomerate, în care va trebui să ne vedem mai des, spre exemplu în timpul etapei de grant making, când va trebui să îți rezervi câteva după-amieze și un weekend întreg pentru YouthBank, și perioade mai libere.

În rest, îți va cere cât timp vei fi dispus să-i oferi.

Programul YouthBank se pliază pe structura unui an școlar. Perioada de recrutare începe în luna septembrie. Pentru a știi perioada exactă urmărește-ne site-ul sau contul de Facebook.

Pe toată durata liceului. Un an YouthBank este echivalentul unui an școlar, așa că poți să rămâi în echipă câți ani de liceu îți rămân după ce ai intrat. :)

Nu. În fiecare an sunt voluntari care decid să se retragă din echipă pentru că sunt an în terminal și școala îi solicită prea mult sau cred ca au învățat suficient din program și e momentul să lase locul altcuiva. Locul lor este luat de noi membri. Astfel, se asigură continuitatea programului, prin prezența unor membri cu experiență pe care să o împărtășească noilor voluntari.

Poți să ne ajuți punctual, spre exemplu la evenimentele de strângere de fonduri pe care le organizăm și unde avem nevoie de o mână de ajutor în plus. Poți să ne contactezi și să anunți că îți dorești să ne oferi ajutor, și te vom ține la curent!

Concursul de finanțare se lansează în fiecare an în perioada februarie-martie. Pentru mai multe detalii și pentru a afla perioada exactă acceseaza rubrica Finanțări.

YouthBank finanţează proiecte dezvoltate şi implementate de echipe de liceeni.

Proiectele propuse trebuie să se desfăşoare în orașul în care se derulează programul şi pot acoperi orice domeniu, de la activităţi sportive, artă, ecologie, la sănătate cu condiţia ca activităţile derulate:

  • să răspundă într-un mod inovator unor nevoi identificate la nivelul comunităţii;
  • să permită obţinerea unor rezultate clare, vizibile; 
  • să aibă un impact pe termen lung;
  • să ofere condiţii sigure de petrecere a timpului liber pentru tineri;
  • să fie antrenante şi plăcute.

Sunt încurajate proiectele care sunt:

  • inovatoare;
  • pot genera resurse (vând produse/servicii, folosind veniturile obţinute pentru continuarea iniţiativei şi asigurarea impactului ei pe termen lung);
  • identifică şi mobilizează şi alte resurse din comunitate.

Exemple de astfel de proiecte: renovarea şi amenajarea curţilor unor licee şi colectarea şi vânzarea de materiale reciclabile pentru a asigura întreţinerea ei corespunzătoare pentru un impact pe termen lung; organizarea unor festivaluri, evenimente cu tematică variată sau concursuri sportive, culturale, obţinându-se şi venituri din vânzarea de spaţiu publicitar şi vânzare bilete pentru a face ca aceste evenimente să devină o tradiţie; campanii de informare cu vânzare de spaţiu publicitar/reclamă pentru a extinde informarea şi către alţii; activităţi intergeneraţionale în care participanţii să realizeze produse/servicii pe care să le vândă şi care să asigure veniturile necesare pentru continuarea acestor activităţi; realizarea de mici obiecte decorative împreună cu copiii pe care să le vândă şi să îşi fidelizeze nişte clienţi astfel încât din venituri să sărbătorească zilele de naştere ale copiilor instituţionalizaţi, inclusiv în viitor; realizarea de mici produse decorative împreună cu copiii de la secţia de pediatrie şi vânzarea acestora, din venituri putând să se asigure continuarea proiectului (achiziţia materialelor necesare).

Încurajăm creativitatea şi originalitatea ideilor de proiecte!

Aplica la fondul YB