11817 394664900577343 100001015086511 1093458 2042285536 nNume organizaţie gazdă: Asociația Colegiului Național Emil Racoviță

Valoarea finanţării: 3.000 RON

Povestea proiectului: Proiectul a constat în cererea de sponsorizari pentru cazul Ralucăi de către niște firme pe care urma să le promovam în cadrul marșului organizat în data de 24 mai. Am colaborat cu firma Publisys, care a realizat 120 de tricouri, banner-ul și 50 de afise din bugetul primit. Am popularizat proiectul în fiecare liceu din Cluj, prin intermediul Consiliului Judetean al Elevilor. În ziua evenimentului, am organizat marșul în centrul Clujului, unde au fost în jur de 190 de persoane. De unde ne-a venit nouă idea proiectului "Lanț Uman pentru Raluca" ?

Ei bine, ca să fim sinceri, din întâmplare. Vorbeam cu un prieten din străinătate despre activități care implică și populația orașului și asa am aflat de conceptul de "lanț uman". După câteva discuții între noi despre cazul Ralucăi, după multe întrebări despre felul în care o putem ajuta noi ca și elevi, ne-am dat seama că ideea "lanțului uman" sună chiar bine. Am pus pe hârtie câteva idei despre cum am putea organiza totul, către cine ne vom adresa din populația clujeană, ce vrem de fapt să facem și, mai întâi de toate, ne-am pus întrebarea dacă suntem capabili să organizăm un proiect de o așa mare amploare. Am ajuns la concluzia că suntem o echipă unită și că ne vom descurca. Așa a luat ființă sloganul "Împreună putem!".

La început, nu știam cum să legăm scopul nostru de a strânge fonduri pentru Raluca și "lanțul uman" pe care voiam să îl organizăm. Ne-a venit ideea că putem cere sponorizari de la firme și astfel împușcăm doi iepuri dintr-o lovitură: le facem publicitate firmelor care ne sponorizează, dar și strângem fonduri pentru caz. Tricourile erau cea mai buna variantă de promovare a firmelor, prin imprimarea logo-urilor firmelor pe ele. Detaliile erau mărunte, așa că trebuia să ne concepem un plan clar, organizat.

Am continuat prin a ne pune întrebarea "Cum se va desfășura efectiv proiectul?". Pentru ca să se desfășoare într-un timp mai lung, am hotărât să facem și un marș înainte de a forma lanțul, prin centrul Clujului. "Cine va participa?". Suntem elevi, așa că proiectul avea să vizeze liceenii clujeni. Am ales data de 24 mai, pentru că urma să fie într-o perioadă călduroasă și pentru că era o zi de joi, în care nimeni, teoretic, nu era plecat din Cluj. A urmat o perioadă aglomerată în care am căutat firme, numere de telefon, persoane de contact, e-mailuri... Am dat comunicate de presă, am dat un interviu la ziar, am facut un eveniment pe Facebook, am participat la ședințe de consiliu în licee și așa, vestea proiectului a ajuns departe. Sponsorizările le-am primit cu ajutorul Spitalului Clinic Județean, care a orientat firmele dornice de sponsorizări în direcția noastră. În ziua aleasă, totul era pregătit: tricourile, bannerul, voluntarii, cutiile de donații. Am invitat și presa, cu ajutorul părinților noștri care aveau contacte.

În dimineața zilei de 24 mai, vorbind cu tatăl Ralucăi, am trăit cea mai impresionantă coincidență: era chiar ziua de naștere a Ralucăi. Proiectul ne-a surprins pe toți prin amploarea lui și prin numărul mare de participanți. Povestea Ralucăi a ajuns acolo unde trebuia: în sufletele tuturor.

IMPACTUL ASUPRA ECHIPEI :

De la început eram un grup unit, deoarece noi făceam parte dintre membrii cei mai activi ai Consiliului Elevilor CNER, și așa ne-a venit ideea să lucrăm împreună la acest proiect. Deși la început am pornit cu un entuziasm sporit, după ce am dat de greu, acesta a început să scadă, dar nu ne-am lăsat depășiți de situație și am rămas uniți. Am reușit să aflăm mult mai multe despre personalitatea fiecăruia dintre noi și despre ce înseamnă să lucrezi într-o echipă, să trebuiască să te bazezi pe munca celui de lângă tine și fiecare să își facă treaba corect și cu promptitudine. Ca în fiecare proiect, au fost și unele certuri de foarte mică importanță care au fost depășite foarte repede, prin înțelegerea situației și ajutorul reciproc pentru a o putea depăși și a evita eventualele neînțelegeri. Această experiență ne-a ajutat să devenim și mai uniți decât eram înainte și să dorim cu ardoare începerea unui alt proiect în colaborare cu YouthBank!