mach mitNume echipă : Asaris

Nume organizaţie gazdă: Filiala Cluj a Asociației Ghidelor și Ghizilor din România

Valoarea finanţării: 1.300 RON

Povestea proiectului: "Când auziți cuvântul "proiect", ce vă apare imediat în minte? Un simplu referat sau un poster pentru o materie oarecare la școală, sau un demers complex, care presupune conștientizarea problemelor comunității și mobilizarea pentru a le rezolva?"

Cu întrebarea asta i-am surprins pe cei 22 de elevi ai clasei 5G2 din Colegiul Național "George Coșbuc". Bineînțeles, răspunsurile au fost cât se poate de previzibile. Prin proiectul nostru sponsorizat de YouthBank, "Mach mit!", ne-am propus să rezolvam probleme din comunitatea noastră prin niște "intermediari", astfel urmând să se aleagă și ei cu ceva în plus. Acești intermediari au fost elevii din clasa respectivă, care s-au împărțit în patru grupe și au conceput, implementat și finalizat un mic proiect potrivit dorințelor și problemelor lor. Au învățat astfel cum să gestioneze banii virați, cum să își asume responsabilități, cum să sesiseze problemele societății și cum să se implice activ în rezolvarea lor. Nu în ultimul rând, au văzut rezultate concrete și palpabile.

Cele patru echipe au fost: "Four stars" (au organizat o activitate inedită de-a lungul a două ore de educație plastică), "Sportivii" (au realizat un scurt film despre importanța sportului pentru ei), "Dog savers" (au ajutat centrul pentru câinii vagabonzi "Arca lui Noe" și l-au promovat) și "Deco grup" (au amenajat și decorat sala de clasă). Ca niște adevărați tineri implicați în viața comunității, au încheiat proiectul printr-o vizita la Liceul pentru Copii cu Deficiențe de Auz, unde au cunoscut elevii din cele doua clase a 5-a, le-au dat cadouri și s-au împrietenit.

Auzind despre proiectul nostru, unii ar putea spune că, în loc să ne îndreptăm atenția spre cei care au întradevăr nevoie de ajutor, noi ne-am ocupat de niște copii care au tot ce le trebuie. Noi însă le aducem un contra argument puternic, dincolo de faptul evident că la final, și categoriile defavorizate au fost ajutate: dacă toată atenția noastră este îndreptată spre cei dezavantajați, cine se ocupă de elite? Acești elevi sunt viitori tineri și adulti care vor organiza societatea și faptul că au început să o facă atât de devreme nu poate fi decât de bun augur."